Recomanacions a empreses i treballadors
Segons informa la Generalitat de Catalunya, el Consell de Relacions Laborals, òrgan estable de concertació social format pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Foment del Treball Nacional, Pimec, CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, ha acordat un document de recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre el coronavirus SARS-COV-2.
El document inclou la següent informació:
- Mesures de prevenció de riscos laborals a adoptar, centrades en les actuacions ambientals, organitzatives i individuals sobre els treballadors i les treballadores, amb l’objectiu de minimitzar el risc.
- Possibles actuacions en l’àmbit de les relacions laborals que s’han consensuat per tal de que Catalunya tingui una proposta unificada de mesures i accions, que permeti una millor actuació coordinada al sí de les empreses.
- Consideracions sobre la determinació de la contingència davant l’exposició d’una persona treballadora a un agent biològic que li comporta un període d’aïllament preventiu.
El document recomana prioritzar l’ús intensiu de les tecnologies de comunicació com a alternativa a les reunions presencials, desplaçaments i viatges. També vehicular mesures de flexibilitat per al personal, com ara el teletreball, en els casos en què sigui possible.
A més, qualsevol persona que estigui en un període d’aïllament preventiu davant el coronavirus SARS-COV ha de ser considerada en situació d’incapacitat temporal per contingència comuna.